MENIGHEDSRÅDET

Menighedsrådets arbejder ud fra den vision, at Fredens og Nazaret er en kirke, som opleves relevant for mennesker i alle livsfaser og livssituationer.

Menighedsrådets opgaver er at skabe gode vilkår for kirkens liv og vækst, være arbejdsgiver og forvaltningsmyndighed samt beskytte bygninger. Vi drøfter, hvordan vi driver kirke, både når det gælder nye idéer og langsigtede planer, dagligdagen i kirken for ansatte og frivillige, forsvarlig brug af de økonomiske ressourcer, og hvordan bygningerne hele tiden kan være opdaterede til nutidens kirkeliv. 

Menighedsrådet vælges hvert 4. år af sognekirkens medlemmer med valgret. Menighedsrådet afholder menighedsmøde en gang årligt med fremlæggelse af udviklingsplaner for menigheden. Der afholdes menighedsrådsmøde første torsdag i hver måned (undtagen i juli måned). Møderne er offentlige og vil fremgå af kalenderen. Rådet består af 7 valgte medlemmer samt kirkens præster. Daglig leder og kordegn deltager i alle møder, dog uden stemmeret. Rådet arbejder tæt sammen med Menighedsfællesskabet om at være kirke lige netop her.

Møderne er offentlige og afholdes normalt i kirkecentret Ryesgade 105, st. kl. 19.00

Dagsorden og referat er tilgængelig i kirkecentret og her på hjemmesiden.

Regnskaber og budgetter offentliggøres på www.sogn.dk  

MØDEKALENDER FOR 2018

12. september, 10. oktober, 14. november og 12. december

 

 

18sep kl. 18:00

Kristendomskursus

Hvad ved vi om Gud? Hvem var Jesus? Er der liv efter døden? Det er spørgsmål, mange …

18sep kl. 18:00
19sep kl. 11:00

Brunch

Brunch: 30 kr. alt inkl. Kaffe / te 10 kr. Se mere om cafeen her.

- foregår i Ryes …
19sep kl. 11:00
19sep kl. 13:00

Babyrytmik (3-12 mdr.)

Babyrytmik er et tilbud for alle babyer (3-12 mdr.) og  deres forældre. Vi synger, …

19sep kl. 13:00
19sep kl. 16:00

Gospel Generation KIDS (børnekor)

Gospel Generation KIDS er et børnekor for børn fra børnehaveklasse til 3. klasse. Vi …

19sep kl. 16:00

MENIGHEDSRÅDETS MEDLEMMER

Ella Pedersen
(Formand)

Tlf. 26 33 12 27
mr(@)fredensognazaret.dk

Axel Sørensen
(Næstformand)
Tlf. 40 84 06 09, 
axsoren(@)gmail.com

Martin Krøier Krak 
(Kontaktperson til personalet)
60406737
martinkrak(@)hotmail.com

Thomas Stidsen
thst(@)dtu.dk

Dorethe Damgaard Hansen
doreteh(@)image.dk

Sverre Sørensen
svesoerensen(@)gmail.com
ORLOV

Lars Ulrich Rejkjær 
Kasserer
Tlf. 28 57 19 13, 
lurejkjaer(@)gmail.com

Morten Bonde Pedersen
20584738
m.bonde(@)hotmail.com

Suppleanter:

Anne Marie Frandsen
Johannes Baun
Mette Vithus Andersen.

Bygningssagkyndig:
Emanuel Rytter

Valgbestyrelsen 

Sverre Sørensen (formand)
Morten Bonde Pedersen
Lars Ulrik Rejkjær

REFERATER OG DAGSORDENER FRA MENIGHEDSRÅDSMØDER

Her kan du se dagsorden for det kommende menighedsrådsmøde og hente referater fra de seneste møder:

REFERAT SEPTEMBER

DAGSORDEN SEPTEMBER

REFERAT JUNI

DAGSORDEN JUNI (oplæg vedr. missionsprojekt)

REFERAT MAJ

DAGSORDEN MAJ

REFERAT APRIL

DAGSORDEN APRIL

 

 

 

 

 

 

Lørdag d. 29. september er der i Nazaret kirke både udstilling og koncert.[mere]