PARTNERSKAB, SAMARBEJDE OG FRIVILLIGHEDSKULTUR

Menighedslivet i Fredens-Nazaret kirker ledes og udvikles i et partnerskab mellem Menighedsrådetpræster og Menighedsfællesskabet. Partnerskabet reguleres gennem en fælles koordinationsgruppe (KOG), der løbende indgår aftaler om nye aktiviteter og projekter til gavn for menighedens liv og vækst.

Fredens-Nazaret kirker lægger stor vægt på frivillighedskulturen og på at udruste og coache frivillige. De frivillige indgår i et konstruktivt samspil med ansatte indenfor projektrammer fastsat af  menighedsråd og menighedsfællesskabets bestyrelse.

Fredens og Nazaret kirker er en del af Vor Frue Provsti og mødes med de øvrige kirker i provstiet i forskellige mødefora.

MENIGHEDSRÅDET

Menighedsrådets arbejder ud fra den vision, at Fredens og Nazaret er en kirke, som opleves relevant for mennesker i alle livsfaser og livssituationer.

Menighedsrådets opgaver er at skabe gode vilkår for kirkens liv og vækst, være arbejdsgiver og forvaltningsmyndighed samt beskytte bygninger. Vi drøfter, hvordan vi driver kirke, både når det gælder nye idéer og langsigtede planer, dagligdagen i kirken for ansatte og frivillige, forsvarlig brug af de økonomiske ressourcer, og hvordan bygningerne hele tiden kan være opdaterede til nutidens kirkeliv. 

Menighedsrådet vælges hvert 4. år af sognekirkens medlemmer med valgret. Menighedsrådet afholder menighedsmøde en gang årligt med fremlæggelse af udviklingsplaner for menigheden. Der afholdes i reglen menighedsrådsmøde anden onsdag i måneden (medmindre andet fremgår af kalenderen). Møderne er offentlige og vil fremgå af kalenderen. Rådet består af 7 valgte medlemmer samt kirkens præster. Daglig leder og kordegn deltager i alle møder, dog uden stemmeret. Rådet arbejder tæt sammen med Menighedsfællesskabet om at være kirke lige netop her.

Møderne er offentlige og afholdes normalt i kirkecentret Ryesgade 105, st. kl. 19.00

Dagsorden og referat er tilgængelig i kirkecentret og her på hjemmesiden.

Regnskaber og budgetter offentliggøres på www.sogn.dk  

05aug kl. 09:00

Kreativ Sommerskole

Alle børn og unge melem 9 og 16 år er velkomne til en uge, hvor vi skal fordybe os i …

05aug kl. 09:00
05aug kl. 10:00

Onsdagshygge i Ryes Café

Kig ind til kaffe med mulighed for en god snak og et godt samvær. Kaffe og en bid …

05aug kl. 10:00
06aug kl. 09:00

Kreativ Sommerskole

Alle børn og unge melem 9 og 16 år er velkomne til en uge, hvor vi skal fordybe os i …

06aug kl. 09:00
06aug kl. 18:00

Torsdagsspisning

God, hjemmelavet mad og godt fællesskab. For at overholde Corona-reglerne for …

06aug kl. 18:00
07aug kl. 09:00

Kreativ Sommerskole

Alle børn og unge melem 9 og 16 år er velkomne til en uge, hvor vi skal fordybe os i …

07aug kl. 09:00
09aug kl. 10:30

Højmesse

Højmesse ved Niels Underbjerg

- foregår i Nazaret kirke

09aug kl. 10:30
10aug kl. 16:00

Gospel Generation MINI (3-5 år)

Kor for børn i børnehavealderen (ca. 3-5 år). Vi synger, leger sanglege, lytter til …

10aug kl. 16:00

Organisationsdiagram

Pr. januar 2019:

ARBEJDSGRENE

LEDELSE


Samarbejdspartnere

Vi har en række samarbejdspartnere, som vi er knyttet til på den ene eller den anden måde, gennem lejemål, samarbejde og andre forhold:

International Christian Communnity (ICC): Vores søstermenighed, som lejer sig ind i Fredens kirke

Tværkulturelt Center: Vores lejere, som har kontor i Fredens kirke

Kristeligt Forbund for Studerende (KFS): Kristen studenterorganisation, som holder møder i Fredens kirke, og som vi desuden samarbejder med om udsendelsen af Rebekka Rasmussen til Montenegro.

The Gospel Choir v/ Hans Christian Jochimsen: Hans Christian Jochimsen lejer sig ind i Fredens kirke og har gospelkor hver tirsdag eftermiddag og aften.

Gospel Generation: Paraplyorganisation for vores egne børnekor og deres søsterkor i Købnerkirken på Amager og Strandvejskirken i Humlebæk.

Søndag d. 16. august kl. 12.00 inviterer vi til orienteringsmøde om det kommende menighedsrådsvalg.[mere]


Vi slår stillingen som daglig leder/kordegn op igen. Vi søger en personaleleder, som er skarp på regnskab og administration.[mere]


Fra 5. juli kører vi ikke længere med tilmelding til højmesser, men vi forsøger os med, at alle selv finder pladser på forsvarlig vis efter en række anvisninger.[mere]


Måske er dette også relevant for dig?